1.3 Poročilo nadzornega sveta

Poročilo o delu nadzornega sveta Pošte Slovenije d. o. o. v letu 2017

Nadzorni svet je v skladu z Aktom o ustanovitvi družbe Pošta Slovenije d. o. o. sestavljen iz šestih članov. Štiri člane imenuje ustanovitelj, dva člana pa izvoli svet delavcev družbe. V letu 2017 so ga sestavljali dr. Aleš Groznik, predsednik, Vanessa Grmek, namestnica predsednika, dr. Peter Grilc in Milan Perović, člana, ter od predstavnikov delavcev izvoljena člana Božidar Pograjc in Aleš Arnejčič. Člani nadzornega sveta so neodvisni in upoštevajo cilje družbe, katerim podredijo morebitne drugačne osebne ali posamične interese. Imajo potrebna ekonomska in pravna znanja, kar zagotavlja učinkovito in strokovno delo nadzornega sveta. V okviru revizijske komisije in kadrovske komisije je nadzorni svet sodeloval s priznanima strokovnjakinjama s področja revizije, ekonomije in upravljanja s človeškimi viri (HRM) kot zunanjima članicama.

Nadzorni svet se je v letu 2017 sestal na osemnajstih rednih sejah in izvedel tri korespondenčne seje. Seje je pisno skliceval in njihov dnevni red določil predsednik nadzornega sveta. Člani so v letu 2017 svojo funkcijo opravljali vestno, sej so se redno udeleževali in v razpravah ter pri odločanju aktivno sodelovali. Opravičeno je na štirih sejah nadzornega sveta manjkala Vanessa Grmek, na eni dr. Peter Grilc in na eni korespondenčni seji dr. Aleš Groznik.

Nadzorni svet je v skladu z zakonodajo in s skrbnostjo, ki se od njega zahteva, nadzoroval poslovanje družbe. V začetku leta je preveril izvrševanje akcijskega načrta za delovanje nadzornega sveta za leto 2016, izvedel vrednotenje svojega dela v letu 2016 ter sprejel načrt dela in akcijski načrt za svoje delovanje za leto 2017.

Obravnaval je predlog poslovodstva o prehodu Skupine Pošta Slovenije na Mednarodne standarde računovodskega poročanja (MSRP ) s 1. januarjem 2016, z učinki prehoda na bilančne postavke v konsolidiranih izkazih Skupine Pošta Slovenije za leto 2016 in s pojasnilom revizijske družbe Deloitte revizija d. o. o. o vplivu prve uporabe MSRP na osnovna sredstva (nepremičnine) Pošte Slovenije d. o. o. Seznanil se je z ocenjeno izgubo v računovodskih izkazih družbe, ki je nastala zaradi vrednotenja nepremičnin družbe po izvirni nabavni vrednosti ter ustanovitelju predlagal način pokritja izgube, potrditev prehoda družbe na MSRP na dan 1. januarja 2017 in prilagoditev kapitala družbe zaradi ugotovljenih učinkov prehoda na MSRP v višini in na način, kot ga je potrdil revizor.

Prav tako je v začetku leta pregledal seznam naročil, za katera je bilo predvideno, da bo v letu 2017 treba zanje pridobiti soglasje nadzornega sveta, obravnaval poročilo o delu Službe notranje revizije v letu 2016 in podal soglasje k načrtu dela Službe notranje revizije v letu 2017.

Nadaljeval in zaključil je v letu 2016 začeta postopka za imenovanje generalnega direktorja in člana poslovodstva družbe in nov mandat podelil dotedanjima generalnemu direktorju in članu poslovodstva. V skladu s pooblastili in sprejetimi akti je odločal o prejemkih in drugih pravicah članov poslovodstva in pregledal ter z njimi sklenil pogodbe, ki jih je po pooblastilu podpisal predsednik nadzornega sveta. Sprejel je predlog spremljanja strateških usmeritev v povezavi s poslovnim načrtom in nova merila za izračun spremenljivega prejemka članov poslovodstva. Obravnaval je tudi poročilo o preveritvi Pravilnika o prejemkih poslovodnih oseb v odvisnih družbah v Skupini Pošta Slovenije.

Skozi vse leto se je redno seznanjal z obdobnimi informacijami o poslovanju družbe in Skupine Pošta Slovenije in o poslovanju odvisnih družb, s poročili poslovodstva o pomembnejših poslovnih aktivnostih družbe, posebej pa je obravnaval odgovor ustanovitelju o poslovanju družbe v zaostrenih pogojih poslovanja in predlog ukrepov izhodne strategije. Ves čas je spremljal delo revizijske in kadrovske komisije in se seznanjal s poročili o njunem delu. Četrtletno je dobival informacije o začetku investicijskih aktivnosti novih predlogov iz poslovno-finančnega načrta za leto 2017 v posameznem trimesečju in poročila o izvajanju projektov Strateškega razvojnega programa Pošte Slovenije. Seznanjal se je z odpisi materialnih vrednosti. Obravnaval je dopolnjen Register tveganj družbe za leto 2017, poročilo o obvladovanju tveganj v obdobju januar–junij 2017 in oceno ključnih tveganj v letu 2017. Sprejel je informacijo o strategiji upravljanja poslovno nepotrebnih nepremičnin družbe.

V okviru informacij o poslovanju je pozornost namenil tudi obravnavi razmerij med družbo in poslovnim sistemom Mercator, z vidika posledice težav v poslovanju družbe Agrokor in obravnaval odvisne družbe, katerih poslovanje je pod pričakovanji in načrti, ter pri tem predlagal sprejem več ukrepov za izboljšanje njihovega poslovanja. Med drugim je obravnaval tudi izračun neto stroška univerzalne poštne storitve Pošte Slovenije d. o. o. in zahtevek družbe za nadomestilo, zadolžil je poslovodstvo, da redno poroča o učinkih racionalizacije in da imenuje osebo, odgovorno za upravljanje družb v Skupini, da se postavijo cilji in ukrepi za doseganje poslovnega izida in predstavi vizija za naprej. Zahteval je poročila o izvajanju ukrepov. Obravnaval je informacijo o aktivnostih za konsolidacijo storitev v Skupini Pošta Slovenije. Sprejel je še informacijo o potencialnem poslovnem sodelovanju z gospodarskimi družbami in o nakupu gospodarske družbe s strani ene od odvisnih družb.

Preveril je formalne vidike v zvezi z letnim poročilom družbe za poslovno leto 2016 in ga sprejel ter ustanovitelju predlagal uporabo bilančnega dobička. Za odločanje je za ustanovitelja oblikoval predlog za imenovanje revizorja za revidiranje letnega poročila za leto 2017. Določil je spremenljivi prejemek članov poslovodstva za leto 2016.

Na področju sodelovanja s socialnimi partnerji je obravnaval sklenitev kolektivne pogodbe in dogovora o zamrznitvi dodatnega pokojninskega zavarovanja ter postopek sklepanja letnega dogovora o politiki plač v letu 2017, aktivnosti za urejanje medsebojnih razmerij med poslovodstvom družbe in socialnimi partnerji ter vpliv načrtovanih ukrepov na organizacijo dela in stroške dela. Obravnaval je predlog za izplačilo poslovne uspešnosti. Poslovodstvu je naložil predstavitev reorganizacije Skupine Pošta Slovenije, področij in individualnih pogodb v skladu z zavezami. Na delovnopravnem področju je sprejel informacijo o delovnopravnem vidiku oz. možnostih zaposlitve delavk najetega čistilnega servisa pri Pošti Slovenije d. o. o.

S ciljem zmanjšati tveganja je obravnaval izvajanje ukrepov za zmanjšanje tveganj za neprimerne prakse v nabavnih procesih in v tej zvezi mnenje zunanjega izvajalca. Obravnaval je izvedene postopke naročanja s področja korporativne varnosti in nadzora v letih od 2014 do 2017 in novelo pravilnika o izvajanju naročil. V tem okviru je prejel še informacijo o interni ureditvi zagotavljanja ničelne tolerance v primerih kršitev delovnih obveznosti.

Na zahtevo poslovodstva je odločal o soglasjih k sklenitvi pravnih poslov, za katere poslovodstvo potrebuje soglasje nadzornega sveta. Obravnaval je informacije o pomembnejših projektih v teku, predvsem glede informacijske podpore procesom, in o učinkih in odzivnih poročilih nekaterih že izvedenih projektov. Zaradi sprememb Akta o ustanovitvi družbe Pošta Slovenije d. o. o. je spremenil Poslovnik o delu nadzornega sveta in spremljal uskladitev internih aktov družbe, ki so vezani na akt.

Podal je mnenje k predlogu Strateškega razvojnega programa Skupine Pošta Slovenije 2017-2022. Sprejel je poslovnofinančni načrt Pošte Slovenije d. o. o. in Skupine Pošta Slovenije za leto 2018 s projekcijo za leti 2019 in 2020.

Predlog sklepa o uporabi bilančnega dobička

Bilančni dobiček družbe Pošta Slovenije d. o. o. v skladu z Mednarodnimi računovodskimi standardi za leto 2017 znaša 11.654.253 evrov, kar je potrdil tudi pooblaščeni revizor. Predlog poslovodstva ustreza določilom 230. in 282. člena Zakona o gospodarskih družbah (v nadaljevanju: ZGD-1I), zato poslovodstvo in nadzorni svet predlagata edinemu družbeniku, da sprejme sklep, da bilančni dobiček ostane nerazporejen.

Ocena sodelovanja s poslovodstvom

V letu 2017 sta imela poslovodstvo in nadzorni svet korekten odnos. Medsebojno sodelovanje članov nadzornega sveta je bilo ustrezno. Navedeno je nadzornemu svetu omogočalo sprejemanje kompetentnih odločitev v skladu z zakonodajo in pooblastili. Poslovodstvo je nadzornemu svetu praviloma pravočasno posredovalo dokumente, podatke in informacije, ki jih je nadzorni svet potreboval, ter poročila in gradiva, da so se člani lahko dobro pripravili na njihovo obravnavo na sejah in odločanje.

Poslovodstvo je poslovalo v skladu s pristojnostmi in pooblastili, ki mu jih dajeta zakonodaja in akt o ustanovitvi družbe, priporočila, ki jih je nadzorni svet podal, pa je upoštevalo. Nadzorni svet se je med poslovnim letom z delom poslovodstva seznanil predvsem iz poročanja na sejah nadzornega sveta in posredno iz poročil revizijske in kadrovske komisije nadzornega sveta.

Nadzorni svet ocenjuje, da se je poslovodstvo soočilo z izzivi prepoznavanja poslovnih priložnosti in zagotavljanja učinkovitosti poslovanja. Pošta Slovenije d. o. o. je ohranila pozitiven rezultat iz poslovanja. Komunikacijo s poslovodstvom nadzorni svet ocenjuje kot ustrezno za učinkovito opravljanje svoje nadzorne funkcije.

Mnenje o delu poslovodstva

Poslovodstvo družbe je v letu 2017 nadaljevalo delo v sestavi: mag. Boris Novak – generalni direktor, mag. Andrej Rihter – namestnik generalnega direktorja, od 16. maja 2017 naprej član poslovodstva in Vinko Filipič – član poslovodstva.

Pri spremljanju poslovanja družbe Pošta Slovenije d. o. o. v letu 2017 je nadzorni svet posebno pozornost, poleg uspešnosti in učinkovitosti poslovanja, namenil tudi aktivnostim prestrukturiranja glede na obstoječe in pričakovane spremembe poslovnega okolja v katerem družba deluje. Nadzorni svet ocenjuje, da je poslovodstvo Pošte Slovenije d. o. o. v letu 2017 poslovalo dokaj uspešno in je uresničilo pretežni del ključnih zastavljenih ciljev. Hitro spreminjajoče se okolje, digitalizacija ter naraščanje konkurence v sektorju terjajo resno prestrukturiranje poslovanja, tako tradicionalnih poštnih kot drugih storitev, ki jih opravlja Pošta Slovenije d. o. o. Nadzorni svet pričakuje, da bo poslovodstvo v okviru svojih pristojnosti in odgovornosti poskrbelo, da se bodo tudi v naslednjem letu potrebne aktivnosti nadaljevale hitro in učinkovito.

Delo revizijske in kadrovske komisije nadzornega sveta

Revizijsko komisijo nadzornega sveta Pošte Slovenije d. o. o. sestavljajo Milan Perović, univerzitetni diplomirani ekonomist, ki je predsednik komisije, članica Vanessa Grmek, MBA, univerzitetna diplomirana pravnica, in zunanja članica Maja Zaman Groff, doktorica znanosti s področja poslovodenja in organizacije. Namen revizijske komisije je opravljati naloge, kot so določene v zakonu, ki ureja gospodarske družbe, pomagati nadzornemu svetu pri izpolnjevanju njegovih nadzornih funkcij, skrbeti za uresničitev sprejetih sklepov in za opravljanje drugih strokovnih nalog po sklepu nadzornega sveta. Revizijska komisija za potrebe poročanja o svojem delu ali drugih zadevah na sejah nadzornega sveta in v okviru svojih pristojnosti pripravlja gradiva in predloge sklepov nadzornemu svetu, ne more pa odločati o vprašanjih, ki so v pristojnosti nadzornega sveta. Komisija se je v letu 2017 sestala na petih rednih in dveh korespondenčnih sejah. Svoje delo v letu 2016 je ocenila in sprejela poročilo o delu v letu 2016 in okvirni letni načrt dela za leto 2017. Naloge je opravljala na sejah, v skladu z zakonskimi pristojnostmi, za leto 2017 sprejetim načrtom dela revizijske komisije in sklepi nadzornega sveta.

Na sejah se je seznanjala z informacijami o medletnem poslovanju družbe in posebno pozornost posvečala finančnim in računovodskim podatkom in dobičkonosnosti po storitvah. Pregledala je ustreznost višine diskontne stopnje, ki jo Pošta Slovenije d. o. o. uporablja za ugotavljanje stopnje donosnosti investicijskih projektov. Posebej je obravnavala tudi obdobne informacije o poslovanju družb v Skupini in pridruženih družb.

Pregledala je nerevidirano letno poročilo Pošte Slovenije d. o. o. in Skupine Pošta Slovenije za leto 2016. Sestala se je z revizorji in se 2. junija 2017 seznanila z ugotovitvami revizije računovodskih izkazov Skupine Pošta Slovenije in Pošte Slovenije d. o. o. za leto 2016 in s »Pismom poslovodstvu« revizijske družbe Deloitte revizija d. o. o. ter sprejela oceno letnega poročila družbe za leto 2016. Obravnavala je poslovno-finančni načrt Skupine Pošta Slovenije in Pošte Slovenije za leto 2018, s projekcijo za leti 2019 in 2020.

Podala je predlog nadzornemu svetu v zvezi z izborom revizorja za revidiranje letnega poročila Pošte Slovenije d. o. o., Skupine Pošta Slovenije in letnih, ločenih računovodskih izkazov izvajalca univerzalne poštne storitve za leto 2017 ter pregledala pogodbo, katere predmet je revidiranje letnega poročila Skupine Pošta Slovenije in Pošte Slovenije d. o. o. za leto 2017. Predlog je temeljil na izboru najugodnejšega ponudnika v postopku naročila, ki ga je izvedla družba, pri čemer za leto 2017 ni prišlo do menjave revizorja. Komisija je začela aktivnosti za imenovanje revizorja letnih računovodskih izkazov tudi za leto 2018.

Seznanila se je z letnim poročilom o delu Službe notranje revizije in izpolnila anketo o zadovoljstvu z delom službe v letu 2016. Nadalje je obravnavala načrt dela službe za leto 2017 ter se med letom redno seznanjala z medletnimi poročili o delu službe in o izvajanju njenih priporočil. Iz seznama investicij je izbrala in predlagala izvedbo notranjerevizijskega pregleda informatizacije pismonoš in se z ugotovitvami tudi seznanila. Obravnavala je tudi samoocenitev Službe notranje revizije.

Na področju upravljanja tveganj Pošte Slovenije d. o. o. je obravnavala poročilo za leto 2016 in se sproti seznanjala z obdobnimi poročili ter z oceno ključnih tveganj za leto 2017, konec leta pa še z registrom tveganj za poslovno-finančni načrt za leto 2018.

Nadalje je revizijska komisija obravnavala več področij, kot so mednarodni obračun, tržna informatika in drugo. Pregledala je tudi stroške intelektualnih in svetovalnih storitev, donacije in sponzorstva. Obravnavala je strategijo upravljanja poslovno nepotrebnih nepremičnin družbe. Obravnavala je tudi izračun neto stroška izvajanja univerzalne storitve z zahtevkom za izplačilo nepravičnega bremena.

Na sejah revizijske komisije so bili prisotni vsi njeni člani. Člani nadzornega sveta, ki niso člani revizijske komisije, so bili o delu revizijske komisije seznanjeni na način, da so prejemali zapisnike sej, kadar je bilo to smiselno ali potrebno, pa so dobili tudi gradiva, naslovljena na revizijsko komisijo, poleg tega pa je predsednik revizijske komisije o delu komisije redno poročal na sejah nadzornega sveta.

Kadrovsko komisijo nadzornega sveta Pošte Slovenije d. o. o. so sestavljali dr. Peter Grilc, predsednik, dr. Aleš Groznik, član in Jasna Brovč Potokar, zunanja članica. Komisija se je v letu 2017 sestala na dveh rednih in eni korespondenčni seji. Za potrebe poročanja o svojem delu ali o drugih zadevah na sejah nadzornega sveta in v okviru svojih pristojnosti komisija pripravlja gradiva in predloge sklepov nadzornemu svetu, ne more pa odločati o vprašanjih, ki so v pristojnosti nadzornega sveta.

Na sejah se je seznanila s poročili o izvršitvi sklepov prejšnjih sej komisije in sprejela poročilo o delu kadrovske komisije Nadzornega sveta Pošte Slovenije d. o. o. v letu 2017. Pregledala je vzorec pogodbe o zaposlitvi članov poslovodstva, ugotovila, da je skladen z zakonom, nadzornemu svetu pa predlagala, da za potrebe bodočega sklepanja pogodb, tj. z novo imenovanimi člani poslovodstva, pripravi vzorec pogodbe o zaposlitvi, ki bo podlaga za pogajanja z njimi. Pregledala je tudi pogodbo o zaposlitvi, ki je bila s prejšnjim članom poslovodstva sklenjena po izteku njegovega mandata.

Sej kadrovske komisije so se v letu 2017 redno udeležili vsi člani komisije. Člani nadzornega sveta, ki niso člani komisije, so bili o njenem delu seznanjeni na način, da so prejemali zapisnike sej, kadar je bilo to smiselno ali potrebno, pa so dobili tudi gradiva, naslovljena na kadrovsko komisijo, poleg tega pa je predsednik kadrovske komisije o delu komisije redno poročal na sejah nadzornega sveta.

Revizorjevo poročilo

Nadzorni svet je skrbno pregledal revizorjevo poročilo, ki vsebuje njegovo mnenje brez pridržka. Glede na vsebino in dodatne informacije ugotavlja, da je revizor opravil svoje delo strokovno in v skladu z veljavno zakonodajo ter poslovno prakso. Na revizorjevo poročilo nadzorni svet nima pripomb.

Stališče nadzornega sveta do letnega poročila za poslovno leto 2017

Nadzorni svet je skrbno pregledal od poslovodstva predloženo letno poročilo družbe Pošta Slovenije d. o. o. in Skupine Pošta Slovenije za poslovno leto 2017. Letno poročilo je sestavljeno jasno in pregledno. Nadzorni svet ocenjuje, da prikazuje resničen in pošten prikaz premoženja in obveznosti družbe, njenega finančnega položaja in poslovnega izida v letu 2017. Nanj nima nobenih pripomb, ki bi ga kakor koli zadrževale pri sprejetju odločitve o potrditvi letnega poročila. Zato je nadzorni svet v skladu s tretjim odstavkom 282. člena ZGD-1 potrdil letno poročilo družbe Pošta Slovenije d. o. o. za poslovno leto 2017. Navedeno poročilo je sprejel v odprtem roku, tj. pred iztekom enega meseca od dneva, ko je poslovodstvo družbe predložilo letno poročilo za leto 2017 nadzornemu svetu.

Poročilo o preveritvi letnega poročila družbe Pošta Slovenije d. o. o. za poslovno leto 2017 in predlog za delitev dobička poslovnega leta je nadzorni svet izdelal v skladu s 64. členom ZGD-1 in je namenjeno edinemu družbeniku družbe Pošta Slovenije d. o. o.

dr. Aleš Groznik
predsednik nadzornega sveta